A legtöbb jó szakember nem a „családias hangulat”, „versenyképes fizetés” és „kihívásokkal teli munkakör” kifejezésekre mozdul már meg.
A tapasztaltabb jelentkezők pontosan tudják, hogy ezek a szavak sokszor nem a valóságról, hanem az üres sablonokról szólnak.
És sajnos túl sokszor igaz:
Kamu ígéretek, amelyekben a „családias hangulat” valójában 60 órás munkahét mögött rejtőzik.
A hiteltelen hirdetések visszaütnek
Egyre több munkavállaló – különösen a tehetséges, értékalapú gondolkodású szakemberek – már a hirdetésből kiszúrja, ha ott valami nem stimmel.
Tudják, mikor szól hozzájuk valóban egy cég, és mikor próbálják őket csak beszuszakolni egy szövegbe, amit már 100 másik hirdetésben is olvastak.
A jól csengő, mégis valóságtól elrugaszkodott ígéretek ma már taszítóak, nem vonzóak.
A lényeg pedig: nem a jól csengő ígéretek vonzzák a jó szakembereket, hanem a hiteles kommunikáció.
Egy jó példa: így is lehet
Nemrég szembejött velem egy magánorvosi rendelő asszisztensi hirdetése. Nem volt benne semmi túlírt szöveg, sem csillogó sablonmondat.
Egyszerűen, emberi hangon elmondták:
-
Milyen feladatok várnak az új munkatársra.
-
Milyen közegben történik a munka.
-
Mit várnak el a jelentkezőtől.
-
Ők mit tudnak nyújtani (valóban).
És igen: a fizetést is odaírták.
Nem ígértek versenyképes összeget, hanem megmondták a konkrét számot. És ez az őszinteség azonnal hitelessé tette a hirdetést.
Miért veszélyesek az üres ígéretek?
Ha becsalogatsz valakit egy megtarthatatlan ígérettel, akkor:
-
Megnő a fluktuáció.
-
Elégedetlenséget szül.
-
A belső kultúrát is rombolhatja.
-
A cég hírneve sérülhet, és ezt a mai social világban nem egyszerű visszanyerni.
Ráadásul a rossz hír gyorsabban terjed, mint a jó.
Ha egyszer valaki csalódik benned munkáltatóként, azt el fogja mondani másoknak is, ma már sokszor akár nyilvánosan is.
Hiteles hirdetés: nem pénz kérdése
Sokan azt gondolják, hogy a munkáltatói márkaépítés csak a nagy cégek terepe. Pedig a hiteles kommunikáció nem költségvetés, hanem döntés és tudatosság kérdése.
Egy kisvállalkozás éppúgy képes lehet arra, hogy olyan hirdetést írjon, amitől megmozdulnak a jó emberek.
Mert látszik rajta, hogy:
-
Tisztelik a jelentkezők idejét.
-
Tudják, mit kínálnak, és mit kérnek.
-
Emberként szólnak a másik emberhez.
Milyen hirdetés működik jól?
Íme pár szempont, ami segíthet egy valóságalapú hirdetés megírásában:
-
Pontosan fogalmazd meg, milyen munkát kell elvégezni.
-
Írd le, milyen környezetben és milyen csapatban dolgozik majd a jelentkező.
-
Mondj konkrétumot: hely, időbeosztás, juttatások, elvárások.
-
Ha tudsz, adj fizetési sávot – tudom ez érzékeny téma, de ha megteheted, írd ki egyértelműen.
-
Ne használj elcsépelt frázisokat, írj úgy, ahogy beszélnél.
A jó hírnév nem luxus, hanem stratégia
Az üres ígérettel becsalogatott ember hamar távozik. A hiteles hirdetésre jelentkező viszont jó eséllyel maradni is fog. A munkáltatói branded nem attól lesz erős, hogy milliókat költesz rá, hanem attól, hogy következetesen, őszintén kommunikálsz.
És ez a hitelesség – különösen ma – a legnagyobb versenyelőny.
KKV-ként is lehetsz hangadó
A jó hírnév nem a multik kiváltsága. A legjobb munkaerő nem feltétlenül a legnagyobb cégeknél dolgozik, hanem ott, ahol megbecsülik.
Ha ezt meg tudod mutatni egy hirdetésben, máris lépéselőnybe kerültél.
Így tudok segíteni
Ha szeretnéd, hogy a céged hirdetése ne csak sablonos hirdetés legyen, hanem meghívás a csapatodba, írj nekem: hello@benohelga.hu vagy látogass el a www.benohelga.hu/hr-cegeknek oldalra.
Beszéljünk arról, hogyan lehetne a hiteles kommunikáció a te titkos fegyvered!