Ahol a munkáltatói érték valódi előnnyé válik

HRzóna

HRzóna

Hiteles álláshirdetés: ígérj kevesebbet, de azt tartsd be

2025. június 20. - Bénó Helga Karrier és HR tanácsadó

A legtöbb jó szakember nem a „családias hangulat”, „versenyképes fizetés” és „kihívásokkal teli munkakör” kifejezésekre mozdul már meg.
A tapasztaltabb jelentkezők pontosan tudják, hogy ezek a szavak sokszor nem a valóságról, hanem az üres sablonokról szólnak.

És sajnos túl sokszor igaz:
Kamu ígéretek, amelyekben a „családias hangulat” valójában 60 órás munkahét mögött rejtőzik.

A hiteltelen hirdetések visszaütnek

Egyre több munkavállaló – különösen a tehetséges, értékalapú gondolkodású szakemberek – már a hirdetésből kiszúrja, ha ott valami nem stimmel.
Tudják, mikor szól hozzájuk valóban egy cég, és mikor próbálják őket csak beszuszakolni egy szövegbe, amit már 100 másik hirdetésben is olvastak.

A jól csengő, mégis valóságtól elrugaszkodott ígéretek ma már taszítóak, nem vonzóak.

A lényeg pedig: nem a jól csengő ígéretek vonzzák a jó szakembereket, hanem a hiteles kommunikáció.

Egy jó példa: így is lehet

Nemrég szembejött velem egy magánorvosi rendelő asszisztensi hirdetése. Nem volt benne semmi túlírt szöveg, sem csillogó sablonmondat.
Egyszerűen, emberi hangon elmondták:

  • Milyen feladatok várnak az új munkatársra.

  • Milyen közegben történik a munka.

  • Mit várnak el a jelentkezőtől.

  • Ők mit tudnak nyújtani (valóban).

És igen: a fizetést is odaírták.
Nem ígértek versenyképes összeget, hanem megmondták a konkrét számot. És ez az őszinteség azonnal hitelessé tette a hirdetést.

Miért veszélyesek az üres ígéretek?

Ha becsalogatsz valakit egy megtarthatatlan ígérettel, akkor:

  • Megnő a fluktuáció.

  • Elégedetlenséget szül.

  • A belső kultúrát is rombolhatja.

  • A cég hírneve sérülhet, és ezt a mai social világban nem egyszerű visszanyerni.

Ráadásul a rossz hír gyorsabban terjed, mint a jó.
Ha egyszer valaki csalódik benned munkáltatóként, azt el fogja mondani másoknak is, ma már sokszor akár nyilvánosan is.

Hiteles hirdetés: nem pénz kérdése

Sokan azt gondolják, hogy a munkáltatói márkaépítés csak a nagy cégek terepe. Pedig a hiteles kommunikáció nem költségvetés, hanem döntés és tudatosság kérdése.

Egy kisvállalkozás éppúgy képes lehet arra, hogy olyan hirdetést írjon, amitől megmozdulnak a jó emberek.
Mert látszik rajta, hogy:

  • Tisztelik a jelentkezők idejét.

  • Tudják, mit kínálnak, és mit kérnek.

  • Emberként szólnak a másik emberhez.

Milyen hirdetés működik jól?

Íme pár szempont, ami segíthet egy valóságalapú hirdetés megírásában:

  • Pontosan fogalmazd meg, milyen munkát kell elvégezni.

  • Írd le, milyen környezetben és milyen csapatban dolgozik majd a jelentkező.

  • Mondj konkrétumot: hely, időbeosztás, juttatások, elvárások.

  • Ha tudsz, adj fizetési sávot – tudom ez érzékeny téma, de ha megteheted, írd ki egyértelműen.

  • Ne használj elcsépelt frázisokat, írj úgy, ahogy beszélnél.

A jó hírnév nem luxus, hanem stratégia

Az üres ígérettel becsalogatott ember hamar távozik. A hiteles hirdetésre jelentkező viszont jó eséllyel maradni is fog. A munkáltatói branded nem attól lesz erős, hogy milliókat költesz rá, hanem attól, hogy következetesen, őszintén kommunikálsz.

És ez a hitelesség – különösen ma – a legnagyobb versenyelőny.

KKV-ként is lehetsz hangadó

A jó hírnév nem a multik kiváltsága. A legjobb munkaerő nem feltétlenül a legnagyobb cégeknél dolgozik, hanem ott, ahol megbecsülik.
Ha ezt meg tudod mutatni egy hirdetésben, máris lépéselőnybe kerültél.

Így tudok segíteni

Ha szeretnéd, hogy a céged hirdetése ne csak sablonos hirdetés legyen, hanem meghívás a csapatodba, írj nekem: hello@benohelga.hu vagy látogass el a www.benohelga.hu/hr-cegeknek oldalra.

Beszéljünk arról, hogyan lehetne a hiteles kommunikáció a te titkos fegyvered!

kep_29.png

A bejegyzés trackback címe:

https://hrzona.blog.hu/api/trackback/id/tr1618890658

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása