Ahol a munkáltatói érték valódi előnnyé válik

HRzóna

HRzóna

Toborzás 2025: aki nem látszik, az lemarad

A toborzás ma már nem hirdetéssel kezdődik, hanem azzal, milyen képet mutatsz a cégedről a világnak.

2025. július 08. - Bénó Helga Karrier és HR tanácsadó

Van az a klasszikus panasz, amit szinte bármelyik KKV-vezetőtől hallani lehet:
„Egyszerűen nincs jelentkező.”
„Elküldik a CV-t, aztán nem jönnek el.”
„Nálunk normálisak a feltételek, nem is értjük, miért nem mozdul senki.”

És ilyenkor érthetően megindul a fejtörés: talán a bér kevés? Talán túl nagyok az elvárások? Talán túl kevés a jelentkező? És persze ezek mind lehetnek tényezők, de van valami, amiről meglepően keveset beszélünk. Pedig sok esetben ez a gyökérok.

Senki nem tudja, miért lenne jó nálad dolgozni.

Toborzás 2025-ben: nem ott kezdődik, ahol eddig

A munkaerőpiac brutálisan megváltozott. A legtöbb KKV ezt már érzi, de még nem alkalmazkodott hozzá.
Azt hisszük, a toborzás egy álláshirdetéssel indul. Egy pozíció, egy feladatlista, aztán hadd szóljon.

Csakhogy a jó jelöltek már nem ott keresnek, ahol csak feladatokat látni. Ők már céget választanak, nem csak munkát. Sőt, sokszor előbb választják ki a céget, mint hogy állást keresnének.
És itt dől el minden. Mert ha a cégedről nincs semmi a felszínen, ha nem látszik, mi a kultúrája, milyen ott vezetőnek lenni, milyen ott dolgozni, akkor egyszerűen láthatatlanná válsz.

A LinkedIn nem HR-es dolog. A LinkedIn a vezető hangja.

A mai világban, ha egy tanulság biztosan kiszűrhető, akkor az ez: a LinkedIn ma már nem opció, hanem lehetőség a KKV-k számára.

Ráadásul nemcsak a céges oldal számít. Sőt! Az igazi hatás a vezető személyes jelenlétéből jön.
Abból, hogy mit mond a munkáról. A kollégákról. Az értékekről. Arról, miért építi, amit épít.

A munkavállalók háromszor nagyobb valószínűséggel bíznak meg a LinkedInen történő kommunikációban cégek esetén, mint a hivatalos céges kommunikációban – ezt nem én mondom, hanem a LinkedIn saját kutatása (LinkedIn Business, 2025).
Ráadásul a jelentkezők 75%-a már a jelentkezés előtt megnézi a céges és vezetői LinkedIn-oldalakat.

A kérdés tehát nem az, hogy kell-e jelenlét.
Hanem az, hogy ha nincs, vajon hány jelölt nem választ emiatt téged?

A márkaépítés nem csak a multik játszótere

Gyakran hallom azt is, hogy „nálunk nincs erre ember”, „mi nem multi vagyunk”, „a LinkedIn nem a mi világunk”.
Csakhogy a tehetséges munkaerő nem tudja, hogy te milyen világban mozogsz.
Ők egyszerűen információt keresnek rólad. Ha nem találnak, továbbmennek.

És pontosan ezért van óriási versenyelőnyöd, ha KKV-ként előbb kapcsolsz, mint mások. A magyar KKV-k döntő többsége ma még nem kommunikál rendszeresen a LinkedInen. Nem mutatja meg az értékeit. Nem épít vezetői hangot. Ez azt jelenti, hogy nem telített a piac, vagyis ha te elindulsz ebben, az egyből látszani fog.

Ez nem egy reklámkampány. Nem kell hozzá több százezres költés.
De kell hozzá szándék. Tudatosság. Hitelesség.

A toborzók már rég nem a hirdetésekből élnek

Azt hiszed, a toborzók hirdetésekből dolgoznak a multikban?
A LinkedIn Business friss adatai szerint a toborzók 96%-a napi szinten használja a LinkedIn-t, és aktívan figyeli, kik azok a szakemberek, akik érdeklődnek, megnyilvánulnak, jelen vannak.

Ha a céged nem látszik, nem jelenik meg, nem reagál, akkor ott sincs.

És még egy adat: azok a cégek, amelyek aktívan építik employer brandjüket és vezetői márkájukat a LinkedInen:

  • 50%-kal több megfelelő jelentkezőt kapnak

  • 1-2x gyorsabban töltenek be pozíciót

  • 40%-kal kisebb a lemorzsolódás az első 6 hónapban

  • 20%-kal gyorsabban nőnek (Forrás: LinkedIn Business, 2025)

Ez már nem vélemény. Ez számok.

Jó nálunk dolgozni, de nem mondjuk el. Miért?

Sok cégvezető mondja, hogy náluk jó a légkör. Emberi a bánásmód. Van rugalmas keretrendszer. Megértőek, családbarátak.
És mégis, semmi nem látszik ebből kívülről.
Egy-egy hirdetés feladatlistával. Egy céges oldal, ahol utoljára tavaly nyáron volt poszt. És közben az érték, a kultúra, az emberi hang rejtve marad.

Ez nem rossz szándék. Egyszerűen csak hiányzik a stratégia.

Pedig a valóság az, hogy sok jelölt nem is a hirdetésre jelentkezik, hanem a cégkultúrára. Egy posztra, amit egy vezető oszt meg. Egy gondolatra, ami megszólítja őket. Egy olyan érzésre, hogy „ide jó lenne tartozni”.

Ez nem csak trend. Ez újfajta bizalom.

A LinkedIn jelenlét nem PR. Nem reklám.
Ez bizalomépítés.

És ahogy a fogyasztók sem márkákhoz, hanem emberekhez kötődnek, úgy a munkaerő sem pozíciókat, hanem vezetőket, értékrendet, közösséget keres.

Aki ezt megérti, előnybe kerül.

Aki meg is mutatja, az elviszi a legjobb embereket.

Zárásként…

Sokan még mindig azt hiszik, hogy a toborzás egy hirdetéssel kezdődik.
De valójában a céged láthatóságával kezdődik. Azzal, hogy mit látnak belőled. Mit látnak rólad.

A LinkedIn ma már nem csak egy önéletrajz-feltöltő oldal. Ez a digitális tér, ahol a jó munkaerő tájékozódik, keres, dönt.

És ha te ott vagy KKV-ként, akkor esélyt adsz magadnak. Ha pedig látszol, ha kommunikálsz, ha hitelesen megmutatod magad, akkor bejönnek azok is, akikért mások százezreket költenek hirdetésre.

Most dől el, hogy a céged nem csak munkahely, hanem márka is. Nem a méret számít, hanem a jelenlét. Nem a reklám, hanem a hitelesség. És nem az a kérdés, hol keresnek téged, hanem az, hogy rád találnak-e egyáltalán.

Ha szeretnéd, segítek láthatóvá tenni a céged értékeit a LinkedInen, úgy, hogy ne csak jelen legyél, hanem vonzó is legyél.
Mert ha nem mondod el, miért jó nálad dolgozni, senki nem fogja kitalálni helyetted.

kep_47.png

A bejegyzés trackback címe:

https://hrzona.blog.hu/api/trackback/id/tr2418903740

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása